LotC1 (6).jpg

Budimex zakończył ważną część prac na linii kolejowej Warszawa - Lublin

17.12.2019

Budimex zakończył istotną część prac na linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na lotach B i C1. Prace na locie B: Pilawa – Dęblin są już zrealizowane w 100% a na locie C: Dęblin – Nałęczów zakończono prace na jednym torze. Od niedzieli 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują po obu odcinkach o długości ponad 90 km.

Na odcinku Dęblin – Nałęczów Budimex oddał od eksploatacji 25 km toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Pasażerowie będą korzystać z 7 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, wykonano 22 obiekty inżynieryjne.

Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6-ciu miesięcy. O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2 000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu – mówi Artur Popko – Wiceprezes i Dyrektor Budownictwa Budimex SA.

Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 – mówi Artur Popko.


Dodatkowo do eksploatacji został oddany tor nr 2 na odcinku Dęblin – Puławy, a jest to 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem oraz odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej. Podróżni będą korzystać z 4 nowych krawędzi peronowych wraz z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.

Na odcinku Pilawa – Dęblin (Lot B), prace są już zakończone. Tutaj powstało m.in:
• 120 km torów

• 156 km sieci trakcyjnej

• 106 nowych rozjazdów

• 53 obiekty inżynieryjne

• 17 przejazdów kolejowo-drogowych

• 74 km dróg technicznych

• 8 przystanków kolejowych

Na odcinku Otwock – Pilawa (Lot A) - Przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym, trwają roboty związane z budową obu torów. Ruch dwutorowy pociągów na tym odcinku uruchomiony zostanie w przyszłym roku. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%.

Całość prac realizowanych przez Budimex na LK7 Warszawa – Lublin trwa od maja 2017 roku. Prace realizowane przez Budimex trwają na długości ok 120 km linii. Wartość wszystkich zadań: Lot A, B i C to 1 mld 600 mln złotych netto.

Budimex SA jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej, czy modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Za ten ostatni kontrakt Budimex SA został nagrodzony tytułem „Diament Infrastruktury i Budownictwa 2018” w budownictwie kolejowym. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica-Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Oba kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Budimex jest także generalnym wykonawcą na odcinku Trzebinia – Krzeszowice (Katowice-Kraków), poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.

 

---

BUDIMEX SA jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości, Mostostal Kraków oraz FB Serwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

ZAŁĄCZNIKI

LotB (2).jpg

LotB (2).jpg

LotB (36).jpg

LotB (36).jpg

LotB (37).jpg

LotB (37).jpg

LotB (41).jpg

LotB (41).jpg

LotB (51).jpg

LotB (51).jpg

LotC1 (3).jpg

LotC1 (3).jpg

LotC1 (4).jpg

LotC1 (4).jpg

LotC1 (5).jpg

LotC1 (5).jpg

LotC1 (6).jpg

LotC1 (6).jpg