Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (1)

Inwestycje

Postęp prac na budowie kolejowej Czechowice-Dziedzice

Na wiosnę br. na budowie zakończono jeden z najważniejszych etapów tj. przywrócono ruch pociągów na zamkniętej wcześniej dwutorowo linii nr 93. Powyższy fakt otworzył nowe fronty i pozwolił na rozpoczęcie prac z wyprzedzeniem po południowej stronie stacji Czechowice – Dziedzice oraz umożliwił przystąpienie do prac na liniach 150 (dwutorowo)  i 139 (jednotorowo). Aktualnie wielobranżowo prowadzone są roboty na wszystkich dostępnych frontach.

W obrębie stacji Czechowice-Dziedzice trwa wielobranżowa przebudowa układu torowego części „południowej” oraz „północnej” stacji, w tym budowa przejścia pod torami PPT-1 które obsłuży nowe perony oraz budowa przejścia pod torami PPT 2 przy ul. Kolejowej. Trwa budowa peronu dwukrawędziowego nr 1.

Na liniach kolejowych nr 139 oraz 150, tj. od Goczałkowic- Zdrój do Zabrzegu trwają prace związane z budową mostów MK-3 nad rzeką Wisłą oraz MK-4 nad rzeką Iłownica, wiaduktów kolejowych WK5, WK-6, WK-8. Obecnie przystąpiono również do budowy peronów jednokrawędziowych na p.o. Goczałkowice Zdrój wraz z przejściem podziemnym. Realizowana jest dalszy etap budowy przejścia podziemnego w miejscowości Zabrzeg.

We wszystkich lokalizacjach trwają roboty podtorzowe w zakresie wzmocnienia wgłębnego podłoża, budowy nasypów oraz wykonania warstwy transmisyjnej. Równolegle prowadzone są intensywne prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznych, sanitarnych, kanalizacyjnych, sieci trakcyjnej oraz gazowych. Nieustannie zabudowywane są nowe kable i urządzenia branży SRK i teletechniki. Postępują prace z zakresie budowy obiektów kubaturowych w postaci ekranów akustycznych, nowych wiat peronowych, nowego zaplecza administracyjno- warsztatowego Sekcji Eksploatacji. Zakończono roboty budowalne z zakresie budowy nowej nastawni.

Inwestycja w liczbach:

  • 47 km torów
  • 56 km sieci trakcyjnej
  • 119 rozjazdy, 2 skrzyżowania torów
  • 23 obiekty inżynieryjne
  • 3 przejazdy kolejowo-drogowe
  • 670 kilometrów pali wzmacniających teren
  • 240 tysięcy m2 wzmocnionego podtorza
  • Podpisanie umowy: październik 2019 r.
  • Zakończenie prac: wrzesień 2023 r.
  • Wartość kontraktu: 1 399 752 354,70 zł netto

Obiekty, które powstaną w ramach inwestycji:

  • Nowy układ torowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • Nowe mosty, wiadukty, przepusty i przejścia, w tym most na Wiśle
  • Nowe perony w Czechowicach- Dziedzicach, Zabrzegu, Goczałkowicach Zdrój wraz z bezpiecznymi przejściami podziemnymi dostosowanymi do poruszania się przez osoby o organicznych możliwościach przemieszczenia się
  • Nowe zaplecze techniczne na terenie Sekcji Eksploatacji - Czechowice-Dziedzice
  • Nowe Lokalne Centrum Sterowania
  • Nowe systemy SRK

Od początku budowy przy realizacji robót zaangażowano już 320 podmiotów, w tym codziennie średnio na budowie pracuje ok 450 osób oraz około 300 jednostek sprzętowych.

Projekt na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice realizuje firma Budimex, zespół Dyrekcji Budownictwa Kolejowego, Rejon 2. Prace kubaturowe w zakresie budowy nowego budynku nastawni LCS oraz zaplecza techniczno - administracyjnego ISE realizuje Dyrekcja Budownictwa Ogólnego, Oddział Południowy, Rejon 8.

Efektem inwestycji będą sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

---

BUDIMEX SA jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości, Mostostal Kraków oraz FB Serwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

ZAŁĄCZNIKI

relacja z lotu ptaka

relacja z lotu ptaka

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (1)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (1)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (2)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (2)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (3)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (3)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (4)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (4)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (5)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (5)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (6)

Budimex budowa kolejowa Czechowice Dziedzice (6)