Martyna Wróbel

Martyna Wróbel Dyrektor Biura Prasowego i Relacji Zewnętrznych Budimex

martyna.wrobel@budimex.pl tel.: 512 068 316

Magdalena Nowicka

Magdalena Nowicka Kierownik Działu Marketingu FB Serwis

magdalena.nowicka@fbserwis.pl kom.: (+48) 797 609 127

Postęp prac na budowie stacji Warszawa Zachodnia

Kontrakty, Inwestycje

Postęp prac na budowie stacji Warszawa Zachodnia

19 grudnia Budimex oddał do eksploatacji pierwsze części nowej stacji Warszawa Zachodnia: kładkę o długości 200m dla pasażerów nad peronami oraz nowy peron 6 i 9. Pasażerowie zyskali po kilku miesiącach przejście nad stacją nową kładką od strony Alei Jerozolimskich w kierunku Woli.

Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia ruszyła w grudniu 2020 roku. Po niespełna 12 miesiącach od rozpoczęcia prac, realizacja kontraktu osiągnęła poziom 30%. Tak dynamiczny progres to zasługa odpowiedniego wykorzystania potencjału ludzkiego i sprzętowego. Na budowie pracuje obecnie ponad 500 osób. Do prac wykorzystuje się ponad 150 jednostek sprzętowych, a wsparcie dla pracowników Budimeksu oferuje aż 70 firm podwykonawczych. Wykonywane są jednocześnie elementy konstrukcyjne na poziomie 0, -1, -2 nowego przejścia podziemnego pod stacją Warszawa Zachodnia. Zakończono także prace nad konstrukcją nowego budynku wielofunkcyjnego. 

Dotychczas ułożono blisko 40 rozjazdów oraz 3,5 kilometra nowych torów. Powstają już słupy i bramki nowej sieci trakcyjnej. Zakończono prace na peronie 6 a peron 7 zbliża się ku końcowi. Nad peronami wykańczane są potężne i nowoczesne wiaty. Między peronem na linii obwodowej do peronów 6, 7, 8 powstaje właśnie przejście podziemne.

Wykonano także wymianę gruntów i wylano betonową posadzkę. Rozpoczęto także wyposażanie budynku Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w urządzenia sterowania ruchem kolejowym, czyli komputery i niezbędną do sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów elektronikę.

Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto. Realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”.  Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok.

Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

 

---

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FB Serwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

ZAŁĄCZNIKI

Warszawa Zachodnia (1)

Warszawa Zachodnia (2)

Warszawa Zachodnia (3)

Warszawa Zachodnia (4)

Warszawa Zachodnia (5)

Warszawa Zachodnia (6)

Warszawa Zachodnia (7)