Batlic Hub T3 -4

Kontrakty, Inwestycje, polecane

Postęp prac na budowie Terminala T3 Baltic Hub

17.05.2023

Nowy terminal kontenerowy T3 Batic Hub realizowany przez konsorcjum Budimex i DEME zyskał już widoczny zarys. Jego kontur i powierzchnia są widoczne nawet z lądu. Trwają prace kafarowe, czerpalne i refulacyjne, wbudowywane jest podłoże pod konstrukcję terminala.

- Aktualnie trwają m.in. prace pogłębiarskie i refulacyjne w celu konstrukcji platformy, która będzie stanowić podstawę nowego terminala kontenerowego. Całkowita ilość wydobytego urobku na koniec marca wyniosła ponad 3 mln m3 z czego prawie połowa została wykorzystana do zalądowienia nowego terenu. Prace prowadzone są przy użyciu 3 pogłębiarek TSHD Artevelde, Pallieter, Uilenspiegel. Równolegle trwają prace przy budowie konstrukcji ściany północnej. Do tej pory zainstalowano metodami wibracyjnymi już blisko 100% zakresu ścianek typu AZ o długości elementów 22,5m i łącznej masie ponad 4200 t. W ten sposób zbudowaliśmy konstrukcję pod przyszłe nabrzeże o długości 747 mb. – mówi Jakub Długoszek, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex SA.

Kalendarium inwestycji

Budowa projektu T3 jest realizowana w dwóch etapach. W pierwszej fazie konsorcjum firm Budimex i DEME wybuduje 36-hektarowy terminal obok Terminalu 1. Ten nowy obszar terminalu, który zostanie ukończony do pierwszej połowy 2024 r., zostanie w całości odzyskany z morza. Zwiększy to zdolności przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU (kontenery 20-stopowe) do 4,5 mln TEU rocznie. W drugiej fazie rozpocznie się budowa ściany nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Ma się rozpocząć na początku 2023 r., a zakończyć w drugim kwartale 2025 r.

Projekt T3 obejmuje również zakup siedmiu żurawi nabrzeżnych, które są w stanie obsługiwać największe statki na świecie, a także 20 półautomatycznych suwnic bramowych montowanych na szynie (RMG) dla placu kontenerowego, którymi operatorzy będą mogli sterować zdalnie z ergonomicznie zaprojektowanych przestrzeni roboczych. Pozwoli to na bezpieczniejsze, wydajne, nowoczesne i bardziej komfortowe środowisko pracy przez 365 dni w roku.

O Baltic Hub

Baltic Hub (BH) rozpoczął działalność w 2007 roku pod nazwą DCT Gdańsk i ma zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Całkowita długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na jednoczesną obsługę 4 statków. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców na świecie.  W 2021 roku terminal obsłużył ponad 2,09 mln TEU. 8 kwietnia 2021 roku BH osiągnął kamień milowy 15 milionów TEU, czyli całkowitą przepustowość obsłużoną od momentu powstania terminalu. BH zatrudnia ponad 1 200 osób, z czego ponad 50 proc. mieszka w Gdańsku i okolicach. Terminal ma bezpośredni i znaczący wpływ na gospodarkę regionalną i polską, generując ponad 12 mld zł rocznie do budżetu państwa z podatku VAT, akcyzy i ceł.  BH jest własnością PSA International (40%), Polskiego Funduszu Rozwoju (30%) oraz IFM Global Infrastructure Fund doradzanego przez IFM Investors (30%).

O PSA International

PSA International (PSA) jest wiodącą grupą portową i zaufanym partnerem dla interesariuszy ładunków. Dzięki flagowym operacjom w Singapurze i Antwerpii, globalna sieć PSA obejmuje 160 lokalizacji w 42 krajach na całym świecie. Portfolio Grupy obejmuje ponad 60 terminali głębokowodnych, kolejowych i śródlądowych, a także powiązane firmy w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, logistyki, usług morskich i cyfrowych. Opierając się na głębokiej wiedzy i doświadczeniu zróżnicowanego globalnego zespołu, PSA aktywnie współpracuje ze swoimi klientami i partnerami, aby dostarczać światowej klasy usługi portowe, opracowywać innowacyjne rozwiązania w zakresie ładunków i współtworzyć Internet Logistyki. Jako partner z wyboru w globalnym łańcuchu dostaw, PSA jest "światowym portem zawinięcia". Odwiedź nas na www.globalpsa.com lub śledź nas na LinkedIn i Facebooku (@globalpsa).

O firmie DEME

DEME (Euronext Brussels: DEME) jest wiodącym wykonawcą w dziedzinie energetyki morskiej, remediacji środowiska, pogłębiania i infrastruktury morskiej. DEME angażuje się również w działalność koncesyjną w zakresie morskiej energetyki wiatrowej, infrastruktury morskiej, zielonego wodoru i głębinowych zbiorów minerałów. Firma może opierać się na ponad 145-letnim doświadczeniu i jest liderem w dziedzinie innowacji i nowych technologii. DEME może polegać na około 5000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów i obsługuje jedną z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie flot na świecie.

---

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FBSerwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

ZAŁĄCZNIKI

Batlic Hub T3 -4

Batlic Hub T3 -4

Baltic Hub na koniec kwietnia 2023  (1)

Baltic Hub na koniec kwietnia 2023 (1)

Baltic Hub na koniec kwietnia 2023  (2)

Baltic Hub na koniec kwietnia 2023 (2)

Baltic Hub T3 - 5

Baltic Hub T3 - 5

Baltic Hub Terminal T3 będzie najnowocześniejszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który po przebudowie zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o 1,7 mln TEU aż do 4,5 mln TEU rocznie. Budimex wraz z Dredging International NV aktualnie pracują nad powiększeniem lądowej powierzchni Polski o ponad 36 ha!

🟡 https://www.budimex.pl/
🟡 https://www.facebook.com/Budimexsa/
🟡 https://www.linkedin.com/company/budimex/
🟡 https://twitter.com/BudimexSA

Powiększamy Polskę! 🇵🇱 Zobacz, jak powstaje Baltic Hub!

Budowa terminala kontenertowego T3 dla Baltic Hub (DCT) w Gdańsku przez konsorcjum Budimex - DEME

Budowa terminala kontenertowego T3 dla Baltic Hub (DCT) w Gdańsku przez konsorcjum Budimex - DEME