Most pieszo rowerowy przez Wisłę 3

polecane

Most przez Wisłę na finalnym etapie realizacji - ‎obiekt łączy już dwa brzegi rzeki

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę, budowany przez Budimex, po zamontowaniu ostatniego elementu konstrukcji połączył bulwary nad Wisłą z Pragą. Możliwe jest już przejście techniczne mostu, ale według planów na wiosnę 2024 r. z przeprawy łączącej Śródmieście z Pragą będą mogli skorzystać również Warszawiacy i turyści. Koszt budowy tej, jednej z największych przepraw pieszo-rowerowych w Polsce‎, wyniesie 120 mln 961 tys. zł brutto i jest w całości sfinansowany ze środków miejskich. Inwestycja jest częścią projektu Nowe Centrum Warszawy, zakładającego dokonanie szeregu zmian w Śródmieściu prowadzących do bardziej przyjaznej i wygodnej dla mieszkańców centralnej części miasta.

Most łączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Obiekt ma 452 metry długości. Po otwarciu i udostępnieniu mieszkańcom Warszawy oraz turystom piesi spacerem będą w stanie pokonać przeprawę w ciągu 6 minut, natomiast rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerza i rozdziela na dwie rampy, które ‎są przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego.‎

Budowa postępuje zgodnie z planem i wkroczyła już w finalny etap realizacji. Co ważne, szybkie postępy prac pokazują, że takie obiekty, przy doświadczonym i zmotywowanym zespole, mogą być realizowane bardzo szybko, nawet w tak złożonym i newralgicznym infrastrukturalnie środowisku jak centrum miasta. Na moście wciąż trwają prace związane z montażem elementów odpowiadających za przenoszenie sił rozciągających i ściskających‎ oraz elementów wyposażenia takich jak balustrady i oświetlenie. Wszystko jednak wskazuje na to, że już wkrótce przeprawa pomiędzy oboma brzegami Wisły, będzie dla pieszych i rowerzystów łatwiejsza niż kiedykolwiek za sprawą otwarcia mostu – mówi Adam Grzelczak, Kierownik Kontraktu w Budimex S.A.

Most został wykonany ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu (pomarańczowo-brązowa imitacja rdzy), która dobrze zniesie wyższy poziom wilgotności, charakterystyczny dla obszarów nadrzecznych. Nawierzchnia mostu wyłożona zostanie warstwą żywicy MMA ‎‎(metakrylowej) w kolorze jasnoszarym.‎ Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna i  w ‎najwęższym punkcie wynosi 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 m. W ‎miejscu zagięć przeprawa jest znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść ‎na bok i bezpiecznie podziwiać widoki z dwóch stref wypoczynkowych, które zostaną wyposażone w drewniane siedziska. Dodatkowo, dla komfortu i bezpieczeństwa użytkowników, obiekt będzie dyskretnie oświetlony poprzez źródła światła umieszczone w balustradach.

---

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FBSerwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

ZAŁĄCZNIKI

Most pieszo rowerowy przez Wisłę

Most pieszo rowerowy przez Wisłę

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 2

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 2

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 3

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 3

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 4

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 4

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 5

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 5

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 6

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 6

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 7

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 7

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 8

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 8

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 9

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 9

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 10

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 10

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 11

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 11

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 12

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 12

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 13

Most pieszo rowerowy przez Wisłę 13